ფინანსური სერვისების მომავალი
დღეს ალბათ ბევრი კომპანია არის დაინტერესებული იმით, თუ როგორ გააგრძელებს ფუნქციონირებას მათი ფილიალები და ონლაინ მაღაზიები მას შემდეგ რაც კრიზისული მდგომაორებიდან გამოვალთ და ცხოვრებაც შედარებიტ ნორმალური რიტმით გაგრძელდება. ეს ეხება ბანკბეს, სადაზღვევო კომპანიებს, მცირე და საშუალო ბიზნესებს, მაღაზიებს, მოლებს და ასე შემდეგ. აღსანიშნავია, რომ დიდი ალბათობით თითოეული მათგანს პერსონალური მიდგომა დასჭრიდება და სხვადასხვა ღონისძიებების გატარება მოუწევთ რათა კვლავ გახდეს მომგებიანი და მიუხედავად ყველაფრისა მოახერხოს საქმიანობის შენარჩუენბა, თანამშრომლების თავიანთ თანამდებობებზე დაბრუნება და ძველი კლიენტების ხელახლა მოზიდვა. პანდემიის მიერ შეცვლი რეალობაში დიდი შანსია, რომ იმ მოთამაშეებსვისაც ყოველთვის ყველაფერი შეეძლო და რომლის ბიზნესებიც ყოველთვის მომგებიანი იყო, ახლა პირველად გამოუჩნდებათ სერიოზული წინააღდეგობები. მათ პირველად მოუწევთ დათმობებზე წასვლა და კლიენტების უსფრთხოებისა და მოტხოვნებსი დაკამყოფილება.
როგორც უკვე აღვნიშნეთ აბსოლიტურად ყველა ბიზნესი, რომელიც ახერხებს და აგრძელებს მუშაობს პანდემიის პირობებშიც კი, ამას იმ ცვლილებების ხარჯზე აკეთებს, რომლებიც ახალ რეალობასთან შესაგუებლად და მასზე მოსარგებად შემოიღეს. მართალია ეს პანდემია შეეხო ყველა ბიზნესს და სექტორს თუმცა განსაკუთრებით საინტერესოა თუ როგორ რეაგირებს ახლა არ გამოწვევებზე ფინანასური სექტორი და როგორ აპირებს ის კლვლავს დაუბრუნდეს ნორმალურ ფუნცქიონირებას კვლავ გახდეს მომგებიანი და შეინარჩუნსო კლიენტები იმ სიტუაციაშიც კი როდესაც ყველას მინიმუმამდე აქვს შემცირებული ხარჯვა და მხოლოდ აუცილებელ შენაძენებს აკეთებს.
შეიძლება რთული დასაჯერებელი იყოს, თუმცა მოსახლოების საკმაოდ დიდი ნაწილი სწორედ ამ რეალობაში აღმოჩნდა. მათ აღა აქვთ საშუალება, რომ შეიძინონ არააუცილებელი მოხმარების ნივთები ან საკვები და ალბათ კიდევ დიდი ხნის მანძილზე იქნებიან ამ მდგომარეობაში. ფინანსური გამოწვევბი კიდევ დიდხანს დარჩება ჩვენს რელაობაში და შეეხება არამხოლოდ ადამიანესარამედ იმ კომპანიებსაც რომელბიც ფინანასურ სერვისებს სთავაზობენ მომხმარებლებს.
საქართველოს მასშტაბით ფინანასური მხარდაჭერის ერთ-ერთი გამოხატულება ბანკების მხრიდან გახდა ის, რომ სხვადასხვა ბანკებს შორის ტრანსფერები გახდა უფასო და მოქალაქეებს ახლა ყოველგვარი ლიიტების გარეშე შეეუძლიათ ჩაატარონ იმდენი ტრანზაქცია რამდენიც მოესურვებათ, გადასახადის გარეშე. კიდევ ერთი ასეთი კამპანია შეეხო სესხებს, რომლებიც გადავადდა რამდენიმე თვით და იურიდიულ და ფიზიკურ პირებს, რომელბსაც სესხი ჰქონდათ აღებული მომდევნო სამი თვე არ მოუწევთ ამ სესხის გადახდა, თუმცაღა საბოლოო ჯამში უფრო მაღალი პროცენტიტ მოუწევთ თანხის გასტუმრება. ამას რა თქმა უნდა შერეული რეაქცია მოჰყვა და დროთა განმავლობაში კიდევ უფრო მეტი კრიტიკოსი გამოუჩნდა რადგან ეს რეალურად ისევ სესხი გადამხდელებს დააწვებათ ფინანსურ წნეხად მას შემდეგ რაც კრიზისის პიკური ფაზა დასრულდება.
თუმცა საბოლოო ჯამში ფინანსური ორგანიზაციების მხრიდან ასეთი კამპანიები მაინც დასაფასებელია და კრიზისულ სიტუაციებს ბევრად მარტივად სამარტავს ხდის მომხმარებლისთვის. საქმე იმაშია, რომ ეს მხოლოდ მოკლევადიანი შერავათებია, რომლებიც რეალურ ცხვლილებას ვერ მოახდენს ადამიანი ცხოვრებაში. ხოლო მას შემდეგ რაც საგანგებო მდგომარეობები მოიხსნებადა ბიზნესები ნორმალურ ფუნქცონირებას დაუბრუნდებიან ეს ფინანსური გამოწვევები მაიცნ დარჩება, როგორც კლიენტებში ასევე ბინზესებსა და სხვადასხვა ფინანასრუ დაწესებულებებში.
შეიძლება ერთი შეხედვით გვეგონოს რომ კარანტინის დასრულების შემდეგ ცხოვრება ჩვეულებრივ რიტსმ დაუბრუნდება თუმცა ფინანსური გამოწვევების ფონზე ეს რეალისტური მიდგომა არ არის. მოდის კიდევ ერთხელ გადავხედოთ ყველა იმ ფინანსრუ გამოწვევას რომლის წინაშეც დღეს ქართული საზოგადოება დგას.
უპრველეს ყოვლისა, უნდა ვახსენოთ ის, რომ ათასობით ადამიანი ყოველთვიური შემოსავლის გარეშე დარჩა. უამრავმა ადამიანმა დაკარგა საკუთარი სამსახური, რადგან დისტანციური მუშაობა მათთვის რეალური ალტერნატივა არ იყო. მართალია საქართველოში საკმაოდ ბევრმა შეძლო სამსახურის შენარჩუნება რადგან კომპანიები დაეხმარნენ საკუთარ თანამშრომლებს რომ გადასულიყვნენ დისტანციურ მუშაობაზე და ამიტ შეინარჩუნეს თანამშრომლების დიდი ნაწილი. მიუხედავად იმისა, რომ ბევრმა კომპანიამ მოახერხა სტაფის უდიდესი ნაწილის შენარჩუნება, ბევრი შედარებიტ მცირე კომპნიისთვსი ასეთი მიდგომია არარეალისტური აღმოჩნდა და იმ შემთხვევაშიც კი თუ თავად სამუშაო იძლეოდა დისტანციური მუშაობაის საშუალებას, ბევრმა ადგილი მაინც ვერ შეინარჩუნა და არც იცის დაბრუნდებიან თუ არა სამსახურში.
ასეთი გარუკვევლობა პანდემიისა და ეკონომიკრი კრიზისის გარდაკიდევ ერთ გამოწვევების შრეს ამატებს ამ სიტუაციას და ნათელს ხდის, რომ მომდევნო რამდენიმე თვე ქვეყნისა და მსოფლიოს მასშტაბით ფინანასურად რთული იქნება. შეიძლება მეტმა ადამიანმა გააკეთოს განაცხადი სესხზე, მეტს დასჭირდეს საკუთრებისგაყიდვა რადგან თავის გადარჩენის სხვა საშუალებ უბრალოდ არ ექნებათ. საქართველოში ამჟამად მოქმედებს სპეციალური ანტი-კრიზისული პაკეტი, რომელიც დაეხმარება მათ ვინც დაკარგა სამსახური და უზრუნველყოფს იმას, რომ ამ პირებმა მოახერხონ თავის შენარჩუნება მომდევნო რამდენიმ თვის განმავლობაში, თმცა ეს პაკეტები ბევრ ხარჯს არ ითვალისწინებს რაც მოსალოდნელიც იყო.
დიდი ალბათობის ეს გამოიწვევს ძალიან მასშტაბურ ცვლილებებს ფინანსური სერვისებშიც არა მხოლოდ მათ ფორმასა და სიხშირეში არამედ თავად მათ ფუნქციონირების მეთოდებში. საქმე იმაში რომ ფინანსურ სერვისებს წვდომა გახდება უფრო საჭირო, თუმცა მეტად ექსკლუზიური. გარდა იმისა, რომ გასათვალისწინებელი იქნება სხვადასვხა ახალი ზომები, რომელთა დაცვაც ყველა დაწესებულების პასუხისმგებლობაში შევა ახლო მომავალშ ასევე შეიცვლება კლიენტურა და მათი მოთხოვნები. ეს ყველაფერი კი თავისთავადა ამ დაწესებულებების ოპერირების ხარჯებს გაზრდის.
ასევე საინტერესოა თუ როგორ განვითარდება შედარებით თანამედროვე სერვისები და როგორ მოახერხებენ ფინტექები რომ კვლავს შესთავაზონ თავიანთი სერვისები მომხმარებლებს. მაშინ ,თუ ბიზნესებისა და სხვადასხვა ორგანიზაციების უმრავლესობა ამ ცვლილებებს ნეგატიურად აღიქვამენ ეს შეიძლება გახდეს ის საჭირო ბიძგი, რომელიც ქართულ ფინანასურ სივრცეში მოღვაწე ფინანასური ტექნოლოგიებს სჭირდებათ. როგორ ცვახსენეთ, ფინანსური სამყარო იცვლება, თუმცა ასევე იცვლებაის ძირითადი მოთხოვნები და ტრადიციები, რომლებსაც კლიენტურა ელის. პანდემიის შემდეგ შეიცვლება კლიენტების მიღების მთელი პროცედურა და ამას უკვე ყველა ერტხმად აღიარებს. საჭირო გახდება დამატებითი ბარიერების, სოციალური დისტანციის შენარჩუნებისათვის აუცილებელი ზომების შემოღება რომელიც შეცვლის თავადინტერაქციის მანერას კლიენტსა და კომპანია შორის, რაც თავისთავადმოახდენს გავლენას იმაზე, თუ რამდენი კლიენტის მომსახურება შეეძლებათ ბანკებს ერთდროულად და რა სისწრაფით მოახერხებენ ისინი სასურველი სერვისების მიღებას. დიდი ალბათობით ლოდინი დრო გაჭიანურდება, შესაბამისა ხალხის უფრო უკამყოფილო იქნება და ალტერნატიურლი გზების ძიებას დაიწყებს.
ეს კი ფინტექებისთვის შესანიშნავი შესაძლებლობაა, ომ საკუთარი სერვისები შესთავაზონ მათ ვნც აქამდე თავს იკავებდა მათთან თანამშრომლობისგან. ეს თავისტავად საინტერესო ფენომენი იქნება, რადგან ახლა ფინტექები ალტერნატიური მეთოდების მაგივრად, შეიძლება უბრალოდ უკეთეს არჩევანად იქცნენ. როდესაც თქვენს ფინანსური სერვისებს ონლიან იღებთ ამასთან არ არის დაკავშირებული არანაირი ფიზიკური ბარიერი, მინიმუმამდეა დაყვანილი ლოდინი დრო და არც დიდი ჯგუფებთან მოგიწევთ კონტაქტი. ზოგჯერ გვესმის, რომ ფინტექები ნაკლებად სანდოები არიან და ბევრი სწორედ ამიტომ იკავებს თავს ფინტექებსი სერვისები გამოყენებისგან, თუმცა სინამდვილეში დღესდღეობიტ უმსოლფიო უკვე ფინტექებზე გადასწყობად ემზადება და არასდროს ყოფილა უკეთესი დრო ტრადიციული სერვისების ონლაინ გადასატანად. ამის მიზეზი გახლავთ ის, რომ ბევრისთვის შეიძლება ჯერ კიდე გაუგებარია თუ როგორ შეიძლება ენდო ონლაინსერვისს, თუმცა უკვე ბევრმა კომპანიამ დაამტკიცა რომ ტრადიციულ ბანკებსა თუ სხვა ფინანსურ სერვისებზე ბევრად უფრო სანდოების და სწრაფები არიან. ამაში არამხოლოდ ლოდინის დრო იგულისხმება,როელცი ბანკებში ჩვენს ოპერატორებთან მისაღწევად გვჭირდება, არა მედ თავად ის ფინანსური ტრანზაქცეიბის რომელბისთვისაც ამ ორი ტიპის დაწესებულებას ვაკითხვათ ფინტექების მეშვეობით ბერვად სწარაფ ხორციელდება.
ამის მთავარი მიზეზი კი ის არის რომ ფინტექებს შორის გაკეთებლ ტრანზაქციებში არ ფიგურირებს ე.წ “მესამე პირი”, ყველაფერი ხდეაბ მინიმალური გარეჩარევის გარეშე და ამასთანავე დაცულის უსფრთხოებსი ზომები და ტქვენი ინფორმაციაც, ეს ნიშნავს, რომ ამ თანამედროვე ტრანზაქციების სისტემით თქვენ ბევრად უფრო ეფექტურად შგიძლიათ მოახდნოტ გადარიცხვები და რეზულტატებიც ბევრად უფრო მალე იხილოთ. ამასთანავაზე ფინტექესბის სერვისები გაცილებიტ ხელმისაწვდომია სწორედ ამ მიზეზით, რომ ბევრი მათ ჯერ კიდევ არ ენდობათ, თუმცაღა იმის გადამოწმება თ რამდენად სანდოა ესა თუ ის ფინანსური ორგანზაცია, დღესდღეობით ძალიან მარტივია. მიუხედავად იმისა, რომ ჯერჯერობით მაინც არსებობს უნდობლობის ფაქტორი ამ დაწესებულებების მიმართ, როგორც დრო გვიჩვენებს მათ საჭიროები ყოველდღე უფრო თვალნათელი ხდება.
გამომდინარე იქიდან, რომ როგორც ყველა მეცნიერი და ქვეყნის ლიდერი თანხმდეაბ ჩვენ პანდემიის შემდეგ ახალ რეალობაში მოგვიწევს ცხოვრება, ასევე საჭირო გახდება ფინანსურ სერვისების ფორმების შეცვლა რატა სოციალური დისტანცირებება და სხვა უსაფრთხოები ზომები ეფექტურად იყოს დაცული. ამის გაკეთება, რა თქმა უნდა, შესაძლებელი რადიციულ ბანკებსა და სხვადასხვა ფინანსური ინსტიტუტებშიც თუმცა ფინტექების მეშვეობით ეს ბევრად უფრო მარტივია. ჩვენუკვე დავინახეთ, თუ როგორ იეფექტური და კომფორტული შეიძლება იყოს ინტექებით სარგებლობა როდესაც იცი როგორ გამოიყენო ეს ტექნოლოგიები. თუმცა ახლა საუბარია მათ პოპულარიზაციასა და ნორმალალიზებაზე, რასაც სხვა გარემოებებში ალბათ ბევრად მეტი დრო დასჭირდებოდა, თუმცა პანდემიის პირობებში სავსებით რეალისტურია, რომ მოხდეს მათი ნორმალიზება ბევრად უფრო ადრე ვიდრე ეს სხვაგვარად მოხდებოდა. როგორც წესი, ისეთ ქვეყნებში სადაც ტექინდუსტრია არც თუ ისე განვითარებულია ფინტექების ნაკლებად პოპულარულია, თუმცა ახლა მსოფლიოში რეალობა სრულიად შეიცვალა და ონლაინ რეჟიმზე გადართვა ყველა კომპანიისთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი გახდა.
იმ ბანკებსა და ფინანსურინსტიტუტებს შორის რომლებსაც უკვე აქვთ საკმაოდ ძლიერი ონლიან სერვისების განაკვეთი, ბევრად უფრო მარტივად მოახერხებენ, რომ ფეხი აუწყონ ახალ მოთხოვნებსა და ინდუსტრიის სტანდარტებს. ახლა მსოლფიო მასშტაბით ონლიან სერვისები ისეთივე მნიშვნელოვანი გახდა, როგორ მათი ტრადიციული წინაპრები და როგორც ვხედავთ, ეს კიდევ დიდხანს იქნება ტრენდი მსოფლიოს მასშტაბით , აბსოლიტურად ყველა ინდუსტრიაშია.
ფინანსური სერვისები, შედარებით მარტივის მისაწოდებია ონლაინ რეჟიმში რაც აუცილებლად უნდა აღინიშნოს. მაგალითისთვის ონლაინ რეჟმზე გადაწყობა ბევრად უფრო რთულაი ისეტი კომაპნიებისთვის, რომელბის ფიზიკურ საგნებს ყიდიან, ან ისეთ სერვისებს რომელთა მიწოდებათ განსაკუთრებულ გარემოებას ითხოვს. მათ შორის ფინანსურ სერვისები შედარებით მარტივი სამართავია ონლაინ რადგან ამ სექტორის დიდი ნაწილ ისედაც ონლაინ სივრცეშია მოქცეული და შესაბამისად, თავად დაწესებულებების თანამშრომებს ნაკლები რამის შეცვლა მოუწევთ თავიანთი მუშაობის პროცესში, თუმცაღა იმ ოპერაციების მასშტაბების ნამდვილად გაიზრდება რომელბიც ონლაინ სივრცეში ხდება, და ზოგი ბანკი შეიძლება ამისთვის მზად არ აღმოჩნდეს.
ის კომპანიები რომელბიც ისედაც ონლაინ რეჟიმში გასცემდნენ თავიანთ ფინანსურ სერვისებს ბევრად მარტივად ოახდენენ ადაპტირებას და დიდი ალბათობით ახალ კლიენტებსაც შეიძენენ. ონალინ სერვისებზე ახლა ძალიან ბევრია დამოკიდებული და როგორც ალბათ ისედაც უკვე ნათელია, სამომავლოდ უფრო მეტი ასეთი კომპანია გამოჩნდება ეს შეიძლება იყოს ახალი კომპანიები ან შეიძლება უკვე არსებულთა კომპანიება გადაწყვიტონ, რომ უკვე დროა რომ გააძლიერონ თავიანთი ონლაინ სერვისები რაც ნამდვილად სწორი გადაწყვეტილება იქნება მათი მხრიდან. ეს პროცესი ისედაც გარდაუვალი იყო, თუნდაც სხვა იდნუსტრიებზე დაყრდნობით რომელბმაც თითქმის სრულიად ონლაინ გადაინაცვლეს და ახლა შემოსავლის უდიდესი ნაწილი მათ სწორედ ონლაინ ვაჭრობისა თუ სერვისების გაცემის შედეგად აქვთ. იმისთვის რომ ფინანსურმა იდნუსტრიამს მინიმალური ზარალით გამოიაროს ეს სიტუაცია აუცილებელი რომ გალიერდეს მათი ონლაინ განაკვეთი და რაც შეიძლება მაე მოხდეს ადაპტაცია როგორც კლიენტების ასევე ამ სერვისების მომწოდებლებისთვის.
შეიძლება ბევრისთვის უსაფრტხოების საკიტხი კვლავ გაურკვეველი იყოს, თმცა დღეს უკვე არსებობს საკმარისი სერვისები იმისთვის რომ ყველა ტრანზაქციის თუ ინფორმაციის გაცვლის პროცესი იყოს მაქსიმალურად დაცული და ეფექტური, რისი გაკეთების შესაძლებლობაც ტრადიციული ბანკებისა და სხვა ფინანსური ორგანიზაციების უმრავლესობას აქვს. ეს შეიძლება ბევრი ორგანიზაციისთვის გახდეს სწორედ ის ბერკეტი რომლიტაც ისინი შეინარჩუნებენე თანამშრომლებს და თან ამავდროულად განავიტარებენ და გაზრდიან საკუთარ კომაპნიებსაც რადგანც ეს პროცესი ისედაც გარდაუვალი იყო ყველა ფინანსური დაწესებულებისთვის.
ფინტექების ინდუსტრია საქართველოში ძირითადად ისევ ბანკების მონოპოლიაშია და იშვიათად თუ შეხვდებით ისეთ აპლიკაციასა თუ ვებსაიტს, რომელიც ალტერნატიურ ფინანასურ სერვისებს შემოგთავაზებდათ. ზოგადად ტექინდუსტრია საკმარისად განვითარებული არ არის და არც ბევრი ორიგინალურ იდეა გადის საქართველოდან საერთაშორისო მარკეტზე. ამის მთავარი მიზეზი კი ის არის, რომ საქართველოში ფინანასური სექტორი საკმაოდ განვითარებულია და ხალხი ახერხებს ტრადიციული მეთოდებით მიიღოს საჭირო სერვისები, მაშინ როდესაც ნაკლებად განვიტარებულ ზოგიერთ ქვეყანაში ფინტექები ბერვად უფრო აქტიურად არიან ჩართულები მოსახლეობის ფინანსურ სერვისებში, რისი ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი ის არის რომ სხვა უფრო ტრადიციული მომსხურებები უბრალოდ დაბალი ხარისხისაა.
ეს შეიძლება გახდეს იდეალური შესაძლებლობა რათა ფინტექებმა განვითარება საქართველოშიც დაიწყონ და თავიანთი სერვისებ მოსხლეობის ყველა ფენას მიაწვდინონ. აშედეგად ბევრისთვის ფინანასური სერვისები მირება გმარტივდეაბდა და ხშირ შემთხვევაში ასევე უფრო ხელმისაწვდომი გახდება, რადგან როგორც უკვე ვთქვით, ფინტექების სერვისები შედარებით იაფი ჯდება , როგორ წესი და ბევრად უფრო სწრაფი და ეფექტურიც არის.
რადგანაც უკვე ბევრჯერ ვახსენეთ, რომ ეს კომპანიები ახალ რელობაში ისევ ხელახლა გასახსნელად ემზადებიან მოსალოდნელია, რომ ყველა მათგან მოუწევს არსებული მოდელი შეცვალოს და თუნდაც ნაწილი თავისი სერვისებისა ისევ ონლაინ გადატანოს. მიუხედვადა იმისა, თუ რამდენამ მომხრეები არიან ისინი ონლაინ ფინანსური სერვისებისა, დიდი ალბათობიტ ეს ცვლილება გარდაუვალი იქნება, რადგანცა სხვაგვარად ფიზიკური დისტანცირების შენარჩუნება ბანკბსა და სხვა მსგავს დაწესებულებებში წარმოუდგენელი იქნება და შესაბამისად ეს დაწესებულებებიც ვერ მოახერხებენ, რომ წარმატებიტ განაახლონ თავიანთი მოღვაწეობა ისე რომ არც შემოსავალი შეუმცრიდეტ და არც კლიენტები დაკარგონ. ალბათ არ დარჩება არცერთი კომპანია რომელიც ამ გამოწვევას უპრობლემოდ მოაგვარესბ და არანაირი ცვლილებებეის შემოღება არ მოუწევს, იმ შემთხვევაში თუ მათ აქამდე ისედაც ონლაინ სერვისებზე ფოკუსირებული ბიზნესი არ ქონდათ.
ფინანსური ტექნოლოგიები დიდწილად უკვე არის წარდმოგენილი ქართულ საზოგადეობაში და მათი მოხმარების დოენც საკმაოდ მაღალია, თუმცა მაინც ვერ შეედრება იმ რიცხვებსა და მოთხოვნას რომელიც უფრო ტრადიციულ სერვისისის ფორმებს აქვთ და რომლებსაც ახლ აძალიან ბერვია დამიანი ვერ იღებს, მხოლოდ იმიტომ რომ არ იცის როგორ მიიღოს იგივე სერვისები ონლაინ. მომდევნო რამდენიმე თვის განმავლობაში კი ამის საჭიროება განსაკუთრებიტ მწვავედ დადგება, რის გამოც მოტხოვნა ასეთ სერვისებზე საკმაოდ გაიზრდება და შედეგად ბანკებსაც და სხვა მსგავს დაწესებულებებს უფრო მეტი მოტივაცია ექნებათ რომ ტავადაც გახდნენ ამ სერვისები მიმწოდებლები და შედარებიტ მარტივად მოახერხონ საგანგებო მდგომაორების გამო მიყენებული ზარალის გამოსწორებადა ნორმალური ფუნქციონირების რიტმე ზე ხელახალ აწყობა რაც ონლაინ სერვისების მეშვეობით ბევრად მარტივი იქნება.
მათთვის ვინც უკვე ამ განხრიტ მუშაობს, ეს რამდენიმე თვე, ყველა სხვა ინდუსტრიისგან განსახვავებით, მომგებიანი იქნება და ალბათ ბევრად დიდია იმის შანსი, რომ ჩვეული რიტმი მინიმალურად დაირღვევა და სერვისებს ისევ იმავე მოცულობით ან შეიძლება გაზრდილი რაოდენობით მიაღწევთ. ეს რა თქმა უნდა ყველა ბინზესის იდეალური გეგმაა პოსტ-კრიზისულ რელაობაში და ამის მიღწევა ბევრ მათგანს სწორედ ონლაინ სერვისები გადმოტანიტ შეუძლია საკუტარ საქმიანობაში. თუმცა როგორც უკვე ვახსენეთ, ამის გაკეთება ყველა ინდუსტრიაშიისეთივე მარტივი არ არის როგორც ეს მაგალიტად ფინანსურ ინდუსტრიაშია რადგან უკვე არსებობს უამრავი ტექნოლოგია რომელიც სწორედ ამ ტრანზაქციების უსაფრტხოების გაუმჯობესებას და მათი ეფექტურობსი გაზრდას ემსახურება და ამ სერვისების მიწოდება მარტივად შეუძლია ბანკის თანამშრომლებს და კლიენტისთვისაც ეს პროცედურა საკმაოდ მარტივი ასათვისებელია. ამის გამო ფინანსური ინდუსტრიის მომავალი საკმაოდ სერიოზულად იქნება დამოკიდებული იმაზე თუ როგორ მოახდენენ კომპანიები ადაპტაციას და რამდენი მათგანი შეძლებს რომ არ დაკარგოს კლიენტების დიდი ნაწილი და მაინც მოახერხოს რომ მათ საჭირო სერვისები მიაწოდოს და დროულად აღმოუჩინოს ის ფინანსური დახმარება, რომელიც ყოველ მათგანს ახლა განსაკუთრებით სჭირდება. შეიძლება ბევრმა ჩათვალოს რომ ეს ცვლილება უბრალოდ დროებითი იქნება, თუმცა დიდი ალბათობით ეს გრძელვადიანი ცვლილება იქნება და სწორედ ამიტომ ამ ტრენდის მასშტაბებიც ბევრა უფრო დიდი იქნება. ონლაინ სერვისების წინა პლანზე წამოწევა, უკვე დიდი ხანია განსჯის საგანია, ხოლო ამ პანდემიის შემდეგ ეს უკვე გარდაუვალი და ძალიან ახლო მომავალი გახდა